Blog van Dries Hauwaert

1001 Tips die het leven leuker maken

Zelf uw kelder dichten? Jawel het kan!

with 2 comments

Zelf uw kelder dichtenTijdens het verlof zijn staan er altijd wel wat taken op het TODO lijstje van vrouwlief. Ik prijs mezelf gelukkig dat ik over redelijk wat verlof beschik, dus herstellingen en andere karweien zijn dan aan de orde. Nu zat ik toch al een tweetal jaar met een probleem dat ik mij in eerste instantie niet zelf zag oplossen: insijpelend water in de kelder. Mijn vrees was dat ik niet de geschikte producten zou vinden om de barsten te dichten.
Maar slechts na één telefoontje naar de bouwmarkt in de buurt, en wat opzoekingen op internet had ik een uitstekend product gevonden.
De kelder is intussen zo droog als het vers getalkte poepje van een baby. Hoe we dit deden en welk product we gebruikten kan je hier lezen: http://www.1001tips.be/wonen/herstellingen-en-onderhoud/hoe-kleine-scheurtjes-in-je-kelder-waterdicht-maken.asp

Written by Dries Hauwaert

26/07/2009 at 11:25

Geplaatst in Wonen

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik ben op zoek naar een gelijkaardige oplossing voor onze keldermuren.
    Bovendien sijpelt het water bij ons ook via de voegen van de vloertegels naar binnen (betegelde kelder). Zou dit product zich ook hechten op een (niet poreuze) vloer?
    Bent u enkele maanden later nog altijd even tevreden over het product?

    Beste dank voor uw reactie

    Danny De Mul

    31/10/2010 at 12:59

    • Danny
      We zijn een winter en een zomer verder en alles is nog steeds droog. We zijn er dus zeer tevreden over.
      Wat de hechting op niet poreuze ondergrond betreft, ben ik niet zeker. Maar Mapei heeft tal van producten en het zou me verwonderen moesten ze daar geen antwoord op hebben. Op een horizontaal vlak als een vloer heb je in elk geval dat voordeel dat het bij het aanbrengen niet kan aflopen.
      Ik zou het eens proberen in een hoek waar er water doorkomt. Je kan ook altijd wel wat uitleg krijgen in een speciaalzaak met bouwproducten. Wij gingen bij Holvoet in Ronse. Ze hebben ook een winkel in Avelgem. Ik krijg er altijd een goede uitleg.

      Dries Hauwaert

      31/10/2010 at 14:07


Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

